Hulpverlening van de vraag achter de vraag.                      
                                            Wij gaan verder..

Klachten regeling

Bij Altijd & Anders Jeugd- en Opvoedhulp streven wij ernaar om onze klanten tevreden te stellen. Als je onverhoopt toch ontevreden bent over onze dienstverlening, dan kun je gebruik maken van onze klachtenregeling.

Hoe dien ik een klacht in?

Je kunt je klacht schriftelijk indienen via info@jeugdenopvoedhulp.nl of per post naar Fitnesspad 1, 3202 LK te Spijkenisse. Vermeld hierbij duidelijk je naam, contactgegevens en een omschrijving van de klacht.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Binnen 5 werkdagen na ontvangst van je klacht sturen wij je een ontvangstbevestiging en informeren we je over de verdere afhandeling. Wij zullen je klacht zorgvuldig onderzoeken en binnen 4 weken na ontvangst van de klacht contact met je opnemen om de bevindingen te bespreken en samen tot een oplossing te komen.

Mocht het nodig zijn om meer tijd te nemen voor de afhandeling van de klacht, dan zullen wij je hierover tijdig informeren en de reden hiervoor aangeven.

Klachtenportaal Zorg

Als je er met ons niet uitkomt, kun je je klacht voorleggen aan het Klachtenportaal Zorg. Dit is een onafhankelijke partij die bemiddelt tussen jou en ons om tot een oplossing te komen. Je kunt je klacht indienen via de website van het Klachtenportaal Zorg www.klachtenportaalzorg.nl.



Jeugdstem

Bij Altijd & Anders Jeugd en Opvoedhulp werken we samen met Jeugdstem, de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg en daar vragen over heeft, kan bij Jeugdstem terecht voor informatie, advies of ondersteuning. Zowel kinderen, jongeren als volwassenen kunnen met vragen of klachten terecht bij een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. De vertrouwenspersoon kan ook helpen bij het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente.

Ondersteuning door een vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, en de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Altijd & Anders Jeugd en Opvoedhulp.

Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:
- Geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt.
- Ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg.
- Geeft informatie over rechten en rechtspositie in de jeugdzorg.
- Draagt bij aan de verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg.

Zo bereik je Jeugdstem
- Bel gratis naar 088 – 555 1000.
- Chat met een vertrouwenspersoon via www.jeugdstem.nl.
 De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.


Wij hopen uiteraard dat het niet nodig is om gebruik te maken van onze klachtenregeling en dat we er samen uit kunnen komen. Mocht je toch nog vragen hebben over onze klachtenregeling, neem dan gerust contact met ons op.