Hulpverlening van de vraag achter de vraag.                      
                                            Wij gaan verder..

Regelingen

Klachten regeling:


Bij Altijd & Anders jeugd en opvoedhulp vinden we het belangrijk dat onze cliënten tevreden zijn met onze dienstverlening. Mocht er toch een klacht zijn, dan is het mogelijk om deze bij ons kenbaar te maken. In onze klachtenregeling leggen we uit hoe we omgaan met klachten en wat de procedure is. Wij streven ernaar om klachten in goed overleg op te lossen.


Privacy regeling:

Altijd & Anders jeugd en opvoedhulp gaat zorgvuldig om met de privacy van onze cliënten. Wij hanteren daarvoor een privacyregeling die voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In onze privacyregeling staat beschreven welke persoonsgegevens wij verzamelen en hoe we deze gebruiken. Ook leggen we uit hoe we zorgen voor de beveiliging van deze


Onze algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden beschrijven welke afspraken er gelden tussen jou als cliënt en ons als jeugd- en opvoedondersteuner. Hierin vind je informatie over onze verplichtingen, jouw rechten en plichten, en hoe wij met elkaar omgaan. Het is belangrijk om deze voorwaarden goed door te nemen, zodat je weet wat je van ons kunt verwachten en waar je aan toe bent.


Meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld:

Als jeugd- en opvoedondersteuner zijn wij verplicht om te werken volgens de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld. Dit is een wettelijk kader dat beschrijft welke stappen wij moeten nemen als er signalen zijn van kindermishandeling of huiselijk geweld. Wij nemen deze verantwoordelijkheid serieus en zullen er alles aan doen om onze cliënten en hun omgeving te beschermen.


Klachtenregeling ongewenst gedrag:


Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten zich veilig en gerespecteerd voelen tijdens onze sessies. Mocht er toch sprake zijn van ongewenst gedrag, zoals seksuele intimidatie, agressie of discriminatie, dan hebben wij daarvoor een klachtenregeling. Hierin beschrijven we hoe we omgaan met klachten en hoe we zorgen voor een passende oplossing.


Beroepscode en -register:

Als jeugd- en opvoedondersteuner werken wij volgens een beroepscode. Hierin zijn normen en waarden vastgelegd die gelden voor ons beroep en voor onze omgang met cliënten. Ook kunnen wij ons laten registreren in een beroepsregister, wat aangeeft dat wij voldoen aan bepaalde eisen op het gebied van deskundigheid en professionaliteit.


Aanpak bij crisis of spoed:

Bij een crisis of spoedeisende situatie hebben wij een duidelijk protocol dat beschrijft hoe wij hiermee omgaan. Onze aanpak is erop gericht om onze cliënten zo snel mogelijk te ondersteunen en te helpen bij hun hulpvragen en -behoeften. Hierbij wordt gekeken naar de aard van de crisis of spoedeisende situatie en de mogelijke risico's.